ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-2015

.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014

 α)Οι μαθητές της Δ΄ τάξης  είχαν την ευκαιρία να γίνουν αρχαιολόγοι στα πλαίσια  του σχετικού βιωματικού προγράμματος που παρακολούθησαν στον Ελληνικό Κόσμο.Αρχικά ,τα παιδιά παρακολούθησαν μια παρουσίαση για το πώς εργάζεται ένας αρχαιολόγος, τι εργαλεία χρησιμοποιεί, τι εργασία επιτελεί κάθε μέλος της αρχαιολογικής ομάδας κ.α. Στη συνέχεια, χωρίστηκαν σε ομάδες και σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο πραγματοποίησαν ανασκαφή, κατέγραψαν, φωτογράφησαν τα ευρήματά τους και στη συνέχεια προσπάθησαν με την καθοδήγηση ειδικών να τα τοποθετήσουν χρονολογικά, αφού τα παιδιά γνώριζαν τα χαρακτηριστικά της τέχνης κάποιων ιστορικών περιόδων. Τα παιδιά το απόλαυσαν!

  012 2   030 2  042

β) Οι μαθητές παρουσίασαν τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου  στην αίθουσα εκδηλώσεων σε γονείς και μαθητές.

 063   065   066

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2014

Η Δ΄ τάξη παρακολούθησε την εκπληκτική διαδραστική παράσταση <<Τα παιδιά βλέπουν τα τρένα να …πετούν>> στο τρένο-θέατρο Ρουφ.Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά...στην πλοκή της υπόθεσης και μετακινούνταν από βαγόνι σε βαγόνι μαζί με τους πρωταγωνιστές. Ήταν μια εξαιρετική εμπειρία για όλους!

      094  095  098 2 

                             077

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2014

α)Σε ένα καταπληκτικό ιστορικό κτίριο το οποίο στεγάζει το Εθνικό Θέατρο οι μαθητές παρακολούθησαν τη μουσικοχορευτική παράσταση <<Σρεκ>>.Στο τέλος της παράστασης τα παιδιά μίλησαν και είδαν από κοντά τους ήρωες της παράστασης.

 20141216 102658  20141216 130135  20141216 125052

β)Οι μαθητές δημιούργησαν πολλές γιορτινές χειροτεχνίες  και απόλαυσαν το γιορτινό κλίμα των ημερών τρώγοντας  ένα τεράστιο μπισκοτόσπιτο.

001  014 2  015 2

                        013 2   019 2

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2015

α)Οι μαθητές παρακολούθησαν την παράσταση <<Οδύσσεια του Ομήρου>> στο Ίδρυμα Κακογιάννη. Μια εξαιρετική παράσταση! Πραγματικά!

                                                           002

β)Τα παιδιά δημιούργησαν ευφάνταστες  αποκριάτικες μάσκες.

         040      041

ΜΑΡΤΙΟΣ 2015

α)Τα παιδιά έφεραν την άνοιξη στην τάξη δημιουργώντας ανοιξιάτικο σκηνικό στα παράθυρα.

              057     074

β)Την 6η Μαρτίου οι μαθητές της Δ΄ τάξης, όπως και οι υπόλοιπες τάξεις του σχολείου,  προχώρησαν σε δράσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού, όπως ήταν η δημιουργία και η ανάρτηση ομαδικών εργασιών-πανό έξω από κάθε αίθουσα.

003   005  021

                       026   027

γ)Επίσκεψη στο Αττικό Zωολογικό Πάρκο

Τι ωραιότερη εμπειρία για τα παιδιά από μια βόλτα στη φύση κοντά σε αγαπημένα και σπάνια ζώα!  Κάθε στιγμή αυτής της εκδρομής ήταν απολαυστική  με αποκορύφωμα την επίδειξη ικανοτήτων από τα αξιολάτρευτα δελφίνια.

007 2  071  070

       066 2      018 2      055

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015

Τα παιδιά επισκέφτηκαν το Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου στον Μαραθώνα. Εκεί παρακολούθησαν μια ενημερωτική προβολή για το αγώνισμα του μαραθωνίου δρόμου. Στη συνέχεια, χωρίστηκαν σε ομάδες αναζητώντας συγκεκριμένες πληροφορίες στα εκθέματα του μουσείου. Ακολούθησε παρουσίαση των ευρημάτων από κάθε ομάδα στις υπόλοιπες.Ταυτόχρονα,  ξεναγήθηκαν στους χώρους του μουσείου.Τέλος, επισκέφτηκαν τον Τύμβο του Μαραθώνα. Ήταν μια πολύτιμη εμπειρία για όλους.

001   007  008

009   012  015A

                 017A              021  

                            002                            003

 

ΜΑΙΟΣ 2015

Επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης-παρακολούθηση εκπαιδευτικού προγράμματος <<Ναοί, τα σπίτια των θεών>>

Οι μαθητές της Δ’ τάξης  βρέθηκαν στο Μουσείο της Ακρόπολης, ξεναγήθηκαν σε μέρος των χώρων του και παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα << Ναοί, τα σπίτια των θεών>>. Στο βιωματικό μέρος του προγράμματος τα παιδιά φιλοτέχνησαν κάρτες με διάφορα υλικά και θέμα τους αρχαίους ελληνικούς ναούς  όπως και τους ρυθμούς τους.

047  062  064

074  076  077

                                044  066

ΙΟΥΝΙΟΣ 2015

Α) Οι μαθητές όλου του σχολείου  πήραν μέρος στην εκδρομή που πραγματοποιήθηκε στους χώρους της κατασκήνωσης <<Αναγέννηση>> στον Κάλαμο Αττικής.Τα παιδιά πήραν μέρος σε πολλαπλές αθλητικές δραστηριότητες με την εποπτεία γυμναστών και διασκέδασαν με την ψυχή τους.

Β) Τα παιδιά στα πλαίσια δραστηριοτήτων για την ανακύκλωση δημιούργησαν μικρά έργα τέχνης με ανακυκλώσιμα υλικά. Οι δημιουργίες τους ήταν πραγματικά εξαιρετικές! Ευχαριστήθηκαν επίσης το γεγονός ότι εργάστηκαν ομαδικά.

001  002  003

004  027  030

031  033  035

                           036                          038

Στην Ακρόπολη των Αθηνών...

 

P1000335a

 

Στις 11 Απριλίου πήγαμε στην Ακρόπολη.Πήραμε εισιτήρια και στην είσοδο τα δώσαμε σε έναν κύριο. Όταν ανεβήκαμε φτάσαμε στα Προπύλαια που ήταν το πρώτο μνημείο. μετά ανεβήκαμε πιο ψηλά και είδαμε την υπόλοιπη Ακρόπολη. Είδαμε τις Καρυάτιδες και τον Παρθενώνα. Με εργοτάξιο έμοιαζε. Κοιτάζοντας προς τα κάτω είδαμε και αρχαία θέατρα. Μετά, όταν φύγαμε πήγαμε σε ένα μικρό τοιχάκι και κάτσαμε. Κάποια παιδιά αγόρασαν από ένα περίπτερο. Από μπροστά μας περνούσαν άμαξες και αυτοκίνητα- ποδήλατα.

Ήταν μια ωραία εκδρομή. 

Εκδρομή στο Μαραθώνα

*Το μουσείο του Μαραθώνα* αν και μικρό σε εκπλήσσει ευχάριστα.

Εντύπωση σου κάνει το χάλκινο άγαλμα ,το παιδί του Μαραθώνα, που το αλίευσαν κάποιοι ψαράδες το 1925 μ.Χ.

Προχωρώντας βλέπεις στις προθήκες αιχμές από δόρατα,σκουλαρίκια, μελανόμορφα αγγεία. Πιο πέρα , η αίθουσα με αγάλματα υπερφυσικά που παρίσταναν θεότητες ,επιτύμβιες στήλες , καθιστά αγάλματα του Ηρώδη του Αττικού και άλλων.

Η επόμενη αίθουσα σε αιφνιδιάζει , γιατί βρίσκεσαι μπροστά σε τεράστια αγάλματα αιγυπτιακών θεοτήτων !!Ο Ηρώδης ο Αττικός είναι ο ιδρυτής του ιερού στη Νέα Μάκρη.

Η τελευταία αίθουσα λέγεται «αίθουσα του τροπαίου» γιατί εκεί βρίσκεται τμήμα του τροπαίου που στήθηκε στην πεδιάδα του Μαραθώνα μετά τη νίκη των Αθηναίων κατά των Μήδων το 490 π.Χ.

Φεύγοντας από το μουσείο επισκεφτήκαμε *τον Τύμβο*.Ένας καταπράσινος λόφος που από κάτω του θάφτηκαν οι Έλληνες στρατιώτες που χάρισαν αυτή τη σημαντική νίκη κατά των Περσών.

Στο Μαραθώνα ξεναγηθήκαμε στο *μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου*

Να ευχαριστήσουμε κι από τη σελίδα μας ,άλλη μια φορά τους υπεύθυνους του μουσείου που μας δέχτηκαν αφιλοκερδώς και μας ξενάγησαν τόσο ωραία!!

Και τι δεν είδαμε εκεί !   το αληθινό μετάλλιο του Σπύρου Λούη και ακούσαμε την ιστορία του. Ξέρατε ότι έδωσε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Βερολίνου ένα κλαδί ελιάς στο Χίτλερ λέγοντάς του να φέρει την ειρήνη στον κόσμο; Μόνο αυτή δεν έφερε τελικά!   Ξέρατε επίσης ότι ο Κυριακίδης αν και άρρωστος κέρδισε τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην Αμερική και πως το έπαθλό του, αρκετά χρήματα τότε ,τα χάρισε στο ελληνικό κράτος και πέρασε με αυτά ο λαός της Αθήνας σχεδόν 3 χρόανια; Μάθαμε και είδαμε όλες τις Ολυμπιάδες και εντυπωσιστήκαμε με τον Bikila που έτρεξε ξυπόλυτος και κέρδισε! Και τι δε μάθαμε!

Σίγουρα αξίζει να συνδυάσουμε ένα καλοκαιρινό μπάνιο ή μια Κυριακή για φαγητό στο Μαραθώνα με άλλη μια βόλτα στο μουσείο .

Στο πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης

P1000168 P1000167

Εκδρομή της Δ΄ τάξης στο πάρκο περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης –Αντώνης Τρίτσης-στο Ίλιον. Συμμετοχή στο πρόγραμμα της ελληνικής ορνιθολογικής εταιρείας #χελιδονίσματα#

Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΑΣ

Άφιξη στο πάρκο και περιήγηση σε αυτό. Είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά φωλιές πουλιών στα δέντρα (καρακάξας, χελιδονιού), ν΄ απολαύσουμε τις πάπιες ,τις φαλαρίδες και τους κορμοράνους. Ν΄ ακούσουμε το κρώξιμο των παπαγάλων. Σταθήκαμε τυχεροί και είδαμε το μεγαλόσωμο σταχτοτσικνιά. Μαθαμε ότι οι πάπιες τρώνε φύλλα και έτσι δε χρειάζονται ιδιαίτερο φαγητό από τους επισκέπτες.

Στην προβολή που ακολούθησε μάθαμε πολλές χρήσιμες πληροφορίες για το ταξίδι των χελιδονιών και τις δυσκολίες που συναντούν(καταστροφή βιοτόπων ,ξηρασία, παράνομο κυνήγι, συλλέκτες αυγών, τσιμεντοποίηση ανοιχτών χώρων).Εντυπωσιαστήκαμε από τη στοργή που δείχνουν οι γονείς στα μικρά τους. Ξέρατε ότι τρώνε έντομα και κουνούπια; Γνωρίζατε ότι πετώντας μπορούν και τρώνε; Μάθετε λοιπόν ότι οι γονείς φτιάχνουν βόλους από 50-100 έντομα και ταϊζουν τα μικρά τους. Σοφή λοιπόν η φύση.

Η ενδιαφέρουσα επίσκεψή μας έκλεισε με τη δημιουργία χελιδονοφωλιών από πηλό για να τοποθετηθούν στους τοίχους των σπιτιών μας καθώς και του σχολείου και ίσως να φιλοξενήσουν χελιδονοικογένειες τέλος Φλεβάρη αρχές Μάρτη.

ΚΑΛΗ ΑΝΟΙΞΗ σε όλους σας.

Οι μαθητές της Δ τάξης

P1000169 P1000170 P1000171 P1000172 P1000174 P1000177 P1000178 P1000179 P1000180 P1000181  P1000184 P1000186

 

Στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

P1000122

Μια μέρα οι μαθητές της Δ΄τάξης πήγαν στη Θόλο, ένα θέατρο όπου παρακολουθήσαμε και μάθαμε για διάφορα γεγονότα που έγιναν στα Αρχαϊκά, στα Κλασσικά, στα Ελληνιστικά και στα ΡωμαΙκά χρόνια. Εκεί μια κυρία μας είπε για ένα μαγικό αμφορέα. ο "Αμφορέας" είναι ένα αρχαίο ελληνικό αγγείο.

Σε κάθε κάθισμα υπήρχε μια πολύ μικρή οθόνη, ένα κίτρινο κουμπί, ένα πράσινο κουμπί, ένα σκούρο μπλε  κι ένα κόκκινο κουμπί. Πού και πού εκείνη η κυρία μας ρωτούσε πράγματα σχετικά με αυτά που μας έλεγε κι έπρεπε να πατήσουμε κάποιο απ΄τα κουμπιά για να απαντήσουμε στις ερωτήσεις.     Μολις πατούσαμε ένα κουμπί στην οθόνη έγραφε αν είναι σωστή ή λάθος η απάντηση. Ήταν λες και κάναμε μάθημα Ιστορίας με άλλο τρόπο.Έξω από εκείνη την αίθουσα υπήρχε ένα μικρό μαγαζάκι που μάλλον αυτά που πουλούσε ήταν για ενθύμιο. Ήταν πολύ ωραία!

(Κείμενο μαθητή του Δ2)